Vi har lokalene, teknologien og menneskene til å skape de beste møter. Enten det er ansikt til ansikt, på nett eller en kombinasjon, mener vi at den mest effektive samhandlingen og kunnskapsføringen skjer når folk samles. Vår viktigste oppgave, uansett møteform, er at du som konferansegjest skal føle deg trygg og få en god og fleksibel møteopplevelse hos oss. Vi har innført nye rutiner ved konferanser og møter på våre hoteller. Vårt personale er alltid i nærheten, slik at du kan konsentrere deg om ditt møte. Vi fikser resten!
Maks antall deltagere på et arrangement, møte, konferanse etc. er 100 personer med faste anviste plasser innendørs. Setene trenger ikke være fastmonterte. Dette gjelder også i våre restauranter.
Alle våre hoteller i Bergen sentrum har konferansefasiliteter, og vi tilbyr møterom og konferanselokaler i ulike størrelser og tilrettelegger for de fleste behov. Uansett hvor du ønsker å holde ditt neste møte eller samling, er trygghet for våre gjester og medarbeidere svært viktig for oss. Vi har derfor innført smitteverntiltak på alle våre hoteller og spisesteder i henhold til myndighetens retningslinjer.
Din sikkerhet er vår høyeste prioritet. Her er informasjon om hva vi gjør for å unngå smittespredning og for at møtet eller konferansen din skal være helt trygg. Denne informasjonen oppdateres når det kommer ny informasjon om råd eller retningslinjer fra helsemyndighetene.
Bord og stoler plasseres med minimum én meters avstand mellom hver møtedeltager.
Hånddesinfeksjon er plassert ved inngangen til alle møteområder, samt ved alle møterom.
Renholdspersonalet bruker smittevernutstyr som blant annet engangshansker som blir ofte byttet.
Før møtet eller konferansen starter, desinfiseres kontaktflater på stoler, bord og dørhåndtak.
Utsatte områder og overflater tørkes av regelmessig under møtet.
Alle løse møterekvisita som penner og blokker er tatt bort. Har dere behov for dette, ta kontakt med vår konferansevert.
Hvert møte må ha en ansvarlig arrangør som har oversikt over hvem som er til stede med navn og kontaktinformasjon på alle møtedeltakerne. Dette er bestillers ansvar og dette skal oppbevares i minst ti dager.
Gode matopplevelser er viktig for et vellykket møte, og vi har alltid vært opptatt av å servere mat og drikke av den beste kvalitet til våre kurs- og konferansegjester. Dette skal vi selvfølgelig fortsette med, men vi har nå gjort noen tilpasninger i henhold til smittevern.
All servering i eller utenfor møtelokalet følger myndighetens gjeldene føringer om hygiene og om å holde avstand.
Kaffe, te og mineralvann er tilgjengelig til enhver tid.
Vår lunsjbuffet er inntil videre erstattet med en smakfull lunsjtallerken med noe søtt til slutt eller en 2 retters lunsj om det er ønskelig. Lunsj blir servert i hotellets restaurant. Dersom det er allergier blant møtedeltakerne, er det fint om vi får beskjed i god tid.
Hånddesinfeksjon er plassert ved inngangen til restauranten. Bordoverflater vaskes mellom hver gjestegruppe i restauranten og øvrige utsatte flater vaskes og desinfiseres ofte.
Bord og stoler plasseres med minimum én meters avstand mellom hver gjest til lunsj.
Usikkerhet med tanke på gjennomføring av planlagte møter, konferanser og andre arrangementer som følge av lokale smitteutbrudd og myndighetens generelle smitteverntiltak grunnet covid-19 må alle parter forholde seg til. Vi ønsker selvfølgelig å vise fleksibilitet og forståelse for situasjonen.
Våre ordinære kanselleringsbetingelser gjelder i utgangspunktet når reservasjoner og bestillinger gjøres. Når det ikke er mulig å gjennomføre møter, konferanser eller andre arrangementer grunnet covid-19 vil vi være behjelpelige med å flytte til en ny dato eller kansellere arrangementet uten ekstra kostnad inntil 14 dager før planlagt startdato.
For møter, konferanser og andre arrangementer som kanselleres senere enn 14 dager før planlagt startdato gjelder i utgangspunktet våre ordinære kanserlleringsbetingelser.